دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

core web vitals چیست و چه اهمیتی برای سئو دارد

۹ بازديد
بهبود تجربه کاربری (KPI های وب) یکی از مهم ترین عوامل موفقیت طولانی مدت یک وب سایت است.

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، Vital Web Essentials گوگل به شما کمک می کند تا کیفیت تجربه کاربری و در نهایت رتبه سایت خود را بهبود بخشید.
visit طراحی سایت در کرمان
بنابراین در این پست شما را با ماهیت گوگل و نحوه عملکرد آن آشنا می کنیم.

اصول اولیه وب در کنسول جستجوی گوگل چیست؟
شاخص‌های وب اصلی گوگل مجموعه‌ای از معیارهای کلیدی تجربه کاربر هستند. این معیارها مواردی مانند: زمان بارگذاری صفحه و تعامل و ثبات محتوا را در حین بارگذاری صفحه اندازه گیری می کنند. در واقع، هر جزء حیاتی وب نمایانگر جنبه خاصی از تجربه کاربر است که تجربه واقعی کاربر از دنیای وب را منعکس می کند. گزارش Basic Web Vitals با سه معیار LCP، FID و CLS در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ اندازه‌گیری می‌شود.

بررسی معیارهای اصلی برای نمایه های اصلی وب
1- LCP: Lcp مخفف بزرگترین لایه محتوا است و زمان صرف شده برای بارگذاری بزرگترین قسمت صفحه را اندازه گیری می کند. برای وب سایت هایی که تجربه کاربری خوبی دارند، زمان LCP کمتر از 2.5 ثانیه را نشان می دهند. این عامل ارتباط مستقیمی با سرعت سایت دارد. طبیعتا هر چه سرعت سایت بیشتر باشد، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.

2- FID: FID به تاخیر ورودی اول اطلاق می شود.

این معیار سرعت بارگذاری اولین محتوای صفحه را اندازه گیری می کند. محاسبه زمان از زمانی که کاربر صفحه ای از سایت را باز می کند شروع می شود و تا بارگذاری اولین محتوا در صفحه ادامه می یابد. گوگل اعلام کرده است که زمان ایده آل برای FID کمتر از 100 میلی ثانیه است.

3- CLS: CLS به معنای تغییر در برنامه ریزی تجمعی است.

این متریک زمان تغییرات پویا قابل مشاهده را بررسی می کند و برای اینکه سایت تجربه کاربری خوبی داشته باشد، این مقدار باید کمتر از 0.1 باشد.

لازم به ذکر است که امتیاز مشخص شده برای شاخص های Core Web Vital (طبق گفته گوگل) ممکن است با تغییر انتظارات کاربران تغییر کند.

اهمیت Google Core Web Vital Search Console
Core Web Vital به دو دلیل برای مدیران وب سایت مهم است: تجربه کاربری و بهینه سازی موتور جستجو. به عبارت دیگر Core Web Vital باعث می شود کاربران احساس بهتری نسبت به سایت شما داشته باشند و تجربه متفاوتی داشته باشند. از سوی دیگر، گوگل احتمالاً از بهینه سازی Core Web Vitals به عنوان یک استاندارد در سئو 2021 استفاده خواهد کرد. در نتیجه، هر سایتی باید از استانداردهای Core Web Vitals پیروی کند.

عوامل موثر در گرفتن نتیجه مثبت برای Core Web Vitals
فاکتورهای زیادی وجود دارد که به کسب امتیاز بالا در Core Web Vitals کمک می کند:

هاستینگ با کیفیت و سرعت بالا: هاستینگ با سرعت بالا امتیاز LCP سایت شما را بهبود می بخشد.
قالب های سبک و بهینه: سایت های وردپرسی که از ویژوال کامپوزر یا نصب افزونه های مختلف استفاده می کنند به بهینه سازی قالب سایت شما آسیب جدی وارد می کنند.
طراحی مناسب رابط کاربری: صفحات وب ساده ای که دسترسی به تمام ویژگی های سایت را در اختیار کاربر قرار می دهند، می توانند تجربه کاربری بسیار خوبی داشته باشند و تغییر اندازه تصاویر در HTML به بهبود امتیاز CLS سایت شما کمک می کند.
بهینه سازی فایل ها و تصاویر CSS و js: بهینه سازی و فشرده سازی فایل های سایت با استفاده از افزونه wp-Rocket می تواند امتیاز FID وب سایت شما را بهبود بخشد.
روش‌های تحلیل عملکرد «سرزندگی وب پایه».
چندین راه برای ردیابی Core Web Vital در سایت وجود دارد:

PageSpeed ​​Insights
گزارش Chrome UX
کنسول جستجو
Chrome DevTools
یک فانوس دریایی
برنامه افزودنی کروم برای اصول اولیه وب
سه معیار اندازه گیری شده در Core Web Vitals حول محور بهبود تجربه کاربر می چرخد.

بنابراین وبمسترانی که هدفی حرفه ای و بلند مدت برای سئو سایت خود در نظر گرفته اند باید سعی کنند حداقل 70 درصد از ترافیک دریافتی خود را از نظر LCP، FID و CLS دریافت کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد